Ekspertlar Gʻarb sanksiyalari sharoitida Markaziy Osiyoning integratsiyasini muhokama qildilar - foto
17 октябрь

Ekspertlar Gʻarb sanksiyalari sharoitida Markaziy Osiyoning integratsiyasini muhokama qildilar - foto

Bishkekda yetakchi milliy ekspertlar «Markaziy Osiyo, YeOII, «Bir kamar – bir yoʻl» kontseptsiyasi: oʻzaro aloqalar va hamkorlik nuqtalari» mavzusidagi davra suhbati ishtirokchilari boʻldilar. Ushbu tadbir Markaziy Osiyo davlatlarining Gʻarb sanksiyalari sharoitida Rossiya-Xitoy geosiyosiy va geoiqtisodiy tizimiga integratsiya qilish boʻyicha muammolar va imkoniyatlarni muhokama qilishga bagʻishlandi.

Tadbir Yevrosiyo strategik tadqiqotlar markazi va «Karavan-Info» axborot agentligi tomonidan tashkil etildi. Davra suhbati «Karavan Info» axborot agentligining Qirgʻizistonda rasmiy ochilishiga bagʻishlandi.

Ekspertlar va davlat organlari vakillari Markaziy Osiyoning iqtisodiy rivojlanishiga sanksiyalar ta'sirini hamda Rossiya va Xitoy bilan strategik sheriklikni mustahkamlashga qaratilgan barqaror rivojlanish uchun muqobil yoʻllarni qidirishni muhokama qildilar.

Siyosatshunos Zayirbek Ergeshov ta’kidlashicha, MO mintaqasi eng barqaror rivojlanayotgan hududlardan biri hisoblanadi.

"Shu munosabat bilan, Qirgʻiziston YeOIIda rivojlanishni davom ettirishi kerak. Markaziy Osiyoning YeOII doirasidagi Xitoy bilan hamkorligi savdo-iqtisodiy va gumanitar-madaniy jihatdan hamkorlik imkoniyatlarini kengaytiradi ", - dedi u.

Uning soʻzlariga koʻra, mamlakat iqtisodiy rivojlanishi uchun qoʻshni davlatlar – Qozogʻiston, Tojikiston va Oʻzbekiston bilan doʻstona munosabatlar zarur. “Iqtisodiyot qachon rivojlanadi? Barqarorlik va tahdidlar yoʻqligida. Mintaqada uzoq muddatli, ijobiy tinchlik oʻrnatish kerak ", - deb ta’kidladi u.

Siyosatshunos Mars Sariyevning ta'kidlashicha, bizning davlatimiz bir yoqlama pozitsiyani egallay olmaydi, shu sababli koʻplab yoʻnalishlarda faoliyat olib borishga intiladi.

"Lekin asosiy strategik yoʻnalish baribir Rossiya va MDH hududi boʻlib qolmoqda. Ammo shu bilan birga, Xitoy, Turk ittifoqi va Yevropa davlatlari bilan hamkorlik qilish imkoniyatlari ham mavjud ", - dedi u.

Davra suhbatida, shuningdek, turli milliy loyihalarning istiqbollari, jumladan, Yevrosiyo transport karkasini shakllantirish doirasida «Qirgʻiziston – Xitoy – Oʻzbekiston» temir yoʻl loyihasi ham muhokama qilindi.

«Qirgʻiz temir yoʻllari» davlat korxonasi kapital qurilish boshqarmasi boshligʻi Riskulbek Jumabayevning ta'kidlashicha, ushbu loyiha mamlakat temir yoʻllarining imkoniyatlarini sezilarli darajada kengaytiradi.

"Kutilishicha, temir yoʻlning yillik yuk tashish hajmi 15 million tonnaga yetadi va mahsulotlarni yakuniy iste’molchilarga yetkazib berish muddati yetti kunga qisqaradi. Bundan tashqari, hozirgi vaqtda Qirgʻizistonda 420 km temir yoʻl mavjud boʻlsa, ularga yana 300 km qoʻshiladi. Bu «Qirgʻiz temir yoʻllari»da ish oʻrinlari sonini koʻpaytirish, yirik hajmdagi yuklarni uzoq masofalarga arzon yetkazib berish imkoniyatini yaratadi,"