
Uyali aloqa operatorlari o’z mijozlariga 110 million so’mdan ortiq mablag’ni qaytarib berdi
2024 yilning to’qqiz oyida raqobat qo’mitasiga aloqa xizmatlari iste’molchilaridan ikki mingga yaqin murojaat kelib tushdi. Asosiy shikoyatlar qoniqarsiz aloqa sifati, noto’g’ri hisob-kitoblar, ortiqcha qarzlar, shuningdek reklama SMS-xabarlarini yuborish va abonentlarning roziligisiz pullik tarkibni taqdim etish bilan bog’liq.
Murojaatlarni ko ’rib chiqish natijasida iste’ molchilarga ortiqcha to ’langan 115 mln so’m qaytarildi. Raqobat qo’mitasi operatorlarga qonuniy talablarga qat’iy rioya qilish va iste’molchilar huquqlarini himoya qilish zarurligini eslatdi. Xususan, operator shartnomaga muvofiq xizmatlarni taqdim etishi shart va har qanday qo’shimcha xizmatlar faqat abonentning roziligi bilan taklif qilinishi mumkin.
“Iste’molchilar huquqlarini himoya qilish to’g’risida” gi qonun operatorlardan shartnomalar yoki qoidalarda ko’rsatilgan xizmatlar muddati, hajmi va sifatiga rioya qilishni talab qiladi. Shuningdek, pullik xizmatlarni majburlash yoki ko’rsatilmagan xizmatlar uchun haq olish taqiqlanadi. Reklama tarqatish faqat abonentning oldindan roziligi bilan amalga oshiriladi va abonentni xabardor qilmasdan qo’shimcha xizmatlar uchun haq olish iste’molchining huquqlarini buzish bilan tenglashtiriladi. Bundan tashqari, bozordagi ustun mavqeni suiiste’mol qilish yoki raqobatni cheklaydigan sharoitlarni yaratish noqonuniy hisoblanadi va qattiq nazorat ostida.
Raqobat qo’mitasi uyali aloqa operatorlari va boshqa kontent-xizmat ko’rsatuvchi provayderlarni qonunchilikka rioya qilish va iste’molchilar huquqlarini hurmat qilish to’g’risida ogohlantirdi.
Bogdan Burikin, atayin “Karavan-Info” uchun